Értékmegőrző tojás – Beachegg

Az elsősorban strandokra szánt, bérelhető, innovatív és látványos mobilszéf fejlesztéséről és a terjeszkedés üzleti oldaláról Bayer Péter ügyvezetővel beszélgettünk.

 

Honnan származik a Beachegg ötlete?

Az alapítónk, aki évtizedek óta vállalkozó és számos találmány fűződik a nevéhez, 2010 körül sokat járt strandolni. Nagyon kellemetlennek találta viszont, hogy 50-100 méterről, a vízből vagy a büféből nyakat nyújtogatva kell figyelni, megvannak-e még a holmijaik. A helyzet megoldására először a Beach Box-ot tervezte, ami hűtőt, széfet és tárolórekeszt is tartalmazott, de ezt az ötletet a mérete, szállíthatósága és esztétikai problémái miatt elvetették. Viszont egy akcelerátorral közös ötletelés eredményeként kialakult a tojás alakú strandszéf gondolata, ami egy sokkal szexibb termék. Ezt egy technológiai inkubátorcéggel közösen kezdték kifejleszteni, mivel a rendszer lelke az okosóra, amivel a tojás vezérelhető.

Mennyi ideig tartott a fejlesztés?

Mintegy 3-4 évet vett igénybe a munka. Amíg nem tökéletesedett a prototípus, addig nem is kerestünk befektetőt, és ez a két év a termék hasznára vált: a pilot projekt során tökéletesíteni kellett az M2M (mobilhálózatot használó) kommunikációs megoldáson, meg kellett találni a legjobb beszállítókat, és fejlesztettük a zárszerkezetet, az elektronikai panelt és a szervomotort is. Egy ilyen terméknél nem tehetjük meg, hogy ne tökéletesen működő, biztonságos megoldást adjunk a felhasználók kezébe.

Hogyan áll a befektetőkeresési és a terjeszkedési folyamat?

Több befektetővel is előrehaladott tárgyalásokat folytatunk. Az igények felkeltése, a marketing alulról felfelé építkezik, ez a mi feladatunk. Az üzleti célú értékesítéshez, a nemzetközi terjeszkedéshez viszont olyan szakmai együttműködő partnereket keresünk, akik helyismerettel is rendelkeznek. A helyi jelenlétben és az autentikus helyi vezetőben hiszünk, akit az adott piac elfogad. A fontosabb célpiacokon szeretnénk területi disztribútorokat, nagykereskedőket találni, akikre rá lehet bízni a termék értékesítését.

Milyen segítséget tud nyújtani ebben a folyamatban a BVK?

A BVK meghívott minket a 8. Be Smart versenyre, és ennek kapcsán kijutottunk Barcelonába. Ott mindent megszerveztek számunkra, három napon át nagy érdeklődést keltve mutatkozhattunk be a magyar standon, a konzulátus pedig külön megbeszéléseket is szervezett számunkra. Összességében előremutató és pozitív tapasztalatokat szereztünk.

Posted in Jó gyakorlatok and tagged , , , .