Hobbiból főállás – az Egyedi Bringa sikersztorija

Mennyit lendíthet egy vállalkozáson 1,5 millió forint? Bobor Kristóf és Nyilassy Ádám tapasztalatai szerint sokat. A két jó barát a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítványtól kapott hitelnek köszönhetően 2016-ban egy tágas, utcafrontos üzlethelységbe költözve félév alatt 20%-os üzleti növekedést produkált. A cég forgalma azóta is folyamatosan nő, a terveik szerint jövőre egyikük már főállásban fog dolgozni benne.

egyedibringa1

Kristóf és Ádám a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen dolgoznak főállásban, hobbijuk a kerekpározás és a bicikli építés. A fiatalemberek eleinte csak saját maguk és az ismerőseik, barátaik számára építettek, szervízeltek kerékpárokat, később elindították Egyedi Bringa elnevezésű vállalkozásukat. „Láttuk, hogy a kerékpározás egyre inkább divattá válik Budapesten, úgy gondoltuk, ez hosszú távon üzleti lehetőséget jelenthet nekünk. A fő koncepciónk az, hogy kerékpárépítő műhelyünkben az egyedi igényeket kiszolgáljuk, emellett, biciklik felújításával, átépítésével és szervízeléssel is foglalkozunk”- mondta Ádám.

„Egy olyan 3×3 méteres pincehelységben kezdtünk el dolgozni, ami nem az utcára nyílt, így problémát jelentett az ügyfelek fogadása. A lakásunkban tartottuk az alkatrészeket, mivel a pince tárolásra nem volt alkalmas. Csak korlátozott méretű, nem túlzottan áttekinthető raktárkészlettel tudtunk dolgozni” – mesélte Kristóf, hozzátéve, hogy világossá vált, hogy forrást kell keresniük a vállalkozás fejlesztéséhez. „Találtunk egy nagyobb, utcafrontos, szuterén helységet a 6. kerületben, ennek a felújítására és a raktárkészlet feltöltésére szándékoztunk hitelt felvenni. A BVK mikrohitelét az interneten böngészve találtuk meg, rögtön feltűnt, hogy a feltételek nagyon kedvezőek számunkra. Igaz, sok papírmunkával járt a hitelfelvétel folyamata, de teljesen korrekt és átlátható út volt, amin végig kellett menni”- mondta Kristóf. Az Egyedi Bringa vállalkozás nem rendelkezett több éves üzleti háttérrel, viszont megfelelő üzleti tervet készítettek, megvolt a szaktudásuk és a fedezetük, így megkapták a hitelt.

bringa

A felvett összeg egy részéből a vállalkozók egy modern, kellemes hangulatú, igazán „biciklis” üzlethelységet alakítottak ki. „Ahogy várható volt, számokban is megmutatkozott a költözés eredménye, az első fél év alatt 20%-os növekedést értünk el. Fontos, hogy itt kulturált környezetben fogadhatjuk az ügyfeleket, megfelelő helyen dolgozhatunk, elférünk, és az alkatrészek kéznél vannak” – magyarázta Kristóf.

Ami a hirdetést illeti, az Egyedi Bringa megtalálható a Facebookon, az Instagramon, és természetesen saját honlapja is van. Többnyire ezeken a csatornákon hirdeti meg Ádám és Kristóf a különböző programokat, akciókat, de az ismeretségi körükön belül is gyorsan terjednek a hírek. „Mindketten több nagyobb közösség tagjai vagyunk, sok ügyfelünk kerül ki az egyetemisták és a cserkészek közül. Az utcáról is jönnek be érdeklődők, jó néhányan közülük már állandó ügyfeleinkké váltak”-mondta Ádám, hozzátéve, hogy mostanában az ügyfelek egyre több olyan egyedi kérésekkel fordulnak hozzájuk, mint a festés, fényezés, a vázak hegesztése, javítása.

A vállalkozók az üzlethelységet úgy alakították ki, hogy a közösségi térként is használható legyen. Rendszeresen rendeznek workshopokat, bicikliszerelés témában, kerékpár- és hegymászó túrákról szóló beszámolókkal, a jövő hónapban pedig egy fotókiállításnak adunk otthon.

A kerékpározás szezonalitása nem jelent problémát Kristóf és Ádám számára. „A mi üzletünkben van egy nagy hajrá tavasszal, meg egy ősszel. De mivel Budapesten gyakorlatilag nincs már hideg télen, ezért nem számít holtszezonnak. Én négy telet bringáztam végig, a kerékpár utak most már télen is tele vannak” – magyarázta Ádám, hozzátéve, hogy a téli időszakban el tudják végezni nagyobb lélegzetű munkákat, mivel azért vannak olyan ügyfeleik, akik ilyenkor hosszabb időre nélkülözni tudják a biciklijüket.

 

Posted in Jó gyakorlatok and tagged , , , .