Fél év alatt 20%-os forgalomnövekedés – az Egyedi Bringa sikersztorija

Mennyit lendíthet egy vállalkozáson 1,5 millió forint? Bobor Kristóf és Nyilassy Ádám tapasztalatai szerint sokat. A két jó barát a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítványtól kapott hitelnek köszönhetően egy tágas, utcafrontos üzlethelységbe költöztette műhelyét és félév alatt 20%-os forgalom növekedést produkált.

egyedibringa1

Kristóf és Ádám a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen dolgoznak főállásban, hobbijuk a kerekpározás és a bicikli építés. A fiatalemberek eleinte csak saját maguk és az ismerőseik, barátaik számára építettek, szervízeltek kerékpárokat, később elindították Egyedi Bringa elnevezésű vállalkozásukat. „Láttuk, hogy a kerékpározás egyre inkább divattá válik Budapesten, úgy gondoltuk, ez hosszú távon üzleti lehetőséget jelenthet nekünk. A fő koncepciónk az, hogy kerékpárépítő műhelyünkben az egyedi igényeket kiszolgáljuk, emellett biciklik felújításával, átépítésével és szervízeléssel is foglalkozunk”- mondta Ádám.

„Egy olyan 3×3 méteres pincehelységben kezdtünk el dolgozni, ami nem az utcára nyílt, így problémát jelentett az ügyfelek fogadása. A lakásunkban tartottuk az alkatrészeket, mivel a pince tárolásra nem volt alkalmas. Csak korlátozott méretű, nem túlzottan áttekinthető raktárkészlettel tudtunk dolgozni” – mesélte Kristóf, hozzátéve, világossá vált, hogy forrást kell keresniük a vállalkozás fejlesztéséhez. „Találtunk egy nagyobb, utcafrontos, szuterén helységet a 6. kerületben, ennek a felújítására és a raktárkészlet feltöltésére szándékoztunk hitelt felvenni. A BVK mikrohitelét az interneten böngészve találtuk meg, rögtön feltűnt, hogy a feltételek nagyon kedvezőek számunkra. Igaz, sok papírmunkával járt a hitelfelvétel folyamata, de teljesen korrekt és átlátható út volt, amin végig kellett menni”- mondta Kristóf. Az Egyedi Bringa vállalkozás nem rendelkezett több éves üzleti múlttal, viszont megfelelő üzleti tervet készítettek, megvolt a szaktudásuk és a fedezetük, így megkapták a hitelt.

bringa

A felvett összeg egy részéből a vállalkozók egy modern, kellemes hangulatú, igazán „biciklis” üzlethelységet alakítottak ki. „Ahogy várható volt, már számokban is megmutatkozik a költözés eredménye. Egyrészt, itt kulturált környezetben fogadhatjuk az ügyfeleket, számítógépet használhatunk, másrészt a mi morálunkat is javítja, hogy megfelelő helyen dolgozhatunk, végre elférünk, és az alkatrészek kéznél vannak” – magyarázta Kristóf.

Ami a hirdetést illeti, az Egyedi Bringa megtalálható a Facebookon, és természetesen saját honlapja is van. Többnyire ezeken a csatornákon hirdeti meg Ádám és Kristóf a különböző programokat, akciókat, de az ismeretségi körükön belül is gyorsan terjednek a hírek. „Mindketten több nagyobb közösség tagjai vagyunk, sok ügyfelünk kerül ki az egyetemisták és a cserkészek közül. Az utcáról is jönnek be érdeklődők, jó néhányan közülük már állandó ügyfeleinkké váltak”- mondta Ádám, hozzátéve, hogy az üzlethelységet úgy alakították ki, hogy a későbbiekben közösségi térként is használható legyen. „Szeretnénk workshopokat rendezni, az elején bicikliszerelés témában, később az igényekhez igazodva, például nemsokára lesz egy útibeszámoló, egy biciklis-hegymászós túráról.”

A kerékpározás szezonalitása nem jelent problémát Kristóf és Ádám számára. „A mi üzletünkben van egy nagy hajrá tavasszal, meg egy ősszel. De mivel Budapesten gyakorlatilag nincs már hideg télen, ezért nem számít holtszezonnak. Én négy telet bringáztam végig, a kerékpár utak most már télen is tele vannak” – magyarázta Ádám, hozzátéve, hogy a téli időszakban el tudják végezni nagyobb lélegzetű munkákat, mivel azért vannak olyan ügyfeleik, akik ilyenkor hosszabb időre nélkülözni tudják a biciklijüket.

A jövőre nézve Kristóf és Ádám egyik fontos célkitűzése odáig fejleszteni a vállalkozást, hogy egy fő főállásban tudjon dolgozni benne.

Posted in Jó gyakorlatok and tagged , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.