Hogyan juthat el egy magyar vállalkozás az USA-ba?

Óriási érdeklődés mellett zajlott az Eljuthatnak-e a magyar vállalkozások az USA-ba? című workshop augusztus 25-én, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK) székházában. Barát Tamás, az American – Hungarian Chamber of Commerce of New York elnöke előadásában részletekbe menően ismertette az amerikai piacra lépés feltételeit, a prezentáció után pedig Révész Andrással és Magyar Kálmánnal, az AmChamHun delegációjának két tagjával a válaszolt a résztvevők kérdéseire. 

Szalai Piroska, a BVK kuratóriumi elnöke megnyitó beszédében elmondta, hogy a workshopot elsődlegesen azoknak a vállalkozásoknak szervezték, amelyek már meglévő kereskedelmi kapcsolataikat szeretnék fejleszteni az Egyesült Államokban, vagy új kapcsolatok kialakítására törekednek.

29131203882_713b230dda_z

Barát Tamás a kérdésre, hogy eljuthatnak-e a magyar vállalkozások az USA-ba igennel válaszolt, ám felhívta a figyelmet a következő feltételekre: a cégnek bejegyzett amerikai vállalkozásként (amerikai menedzsment), vagy egy, az USA-ban nyilvántartott cég bejegyzett alvállakozójaként (prime contractor) kell működnie, be kell tartania az amerikai szövetségi és állami jogszabályokat, előírásokat, meg kell felelnie az amerikai piac szigorú követelményeinek, és képesnek kell lennie az amerikai marketing / public relations követelmények alkalmazására.

Az 1909-ben New Yorkban megalapított Amerikai – Magyar Kereskedelmi Kamara az elmúlt években nem működött. Barát Tamás elmondta, hogy a Kamara tevékenységét 2016 májusában indították újra, a tagjai számára tanácsadást és az üzleti élethez szükséges gazdasági információkat biztosít, partnereket ajánl, segítséget nyújt abban, hogy azok könnyebben találjanak üzleti kapcsolatokat a két ország közötti kereskedelemben. Ezenfelül a Kamara kapcsolatot tart a Magyarország és az USA olyan szervezeteivel, amelyek a két ország közötti kereskedelemfejlesztésében érdekeltek, gazdasági eseményeken vesz részt, üzleti találkozók szervez kapcsolatépítés céljából, és segíti az üzleti információ-, és tapasztalatcserét.

Az előadást követően az AmHunCham képviselői a hallgatóság kérdéseire válaszoltak, a jelenlévő vállalkozások konkrét üzletei tekintetében egyéni tanácsadást is tartottak az érdeklődőknek.

További fontos információk Barát Tamás  előadásának prezentációjában letölthetőek itt.

Posted in Tudástár and tagged , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.