Hogyan lépjünk az amerikai piacra?

Március 10-ére Indíts startupot Amerikában! címmel hirdetett rendezvényt a Tőkeportál. A tengerentúli terjeszkedés titkairól Dr. Varga Miklós beszélt.

Az esemény a BVK partnere, az Újbudai Spin-Off Klub támogatásával a Demolában valósult meg. A szervezőkön kívül bemutatkozott az alternatív finanszírozás legjobb európai példáit vizsgáló Altfinator, az Ifjúsági Vállalkozásélénkítő Egyesület és a Startup Mafia, valamint pitchelési lehetőséghez jutott az Ida by NaturAI, a Tungsram segítségével gyártott Infratrainer, és a Be Smart nyertes Beachegg is, akik a Tőkeportál segítségével most indították részvénycélú közösségi finanszírozási programjaikat.

Dr. Varga Miklós már 34 éve él az Egyesült Államokban, és az elmúlt 20 évben 936 projektet segített beindítani a tengerentúlon, amelyek összesen több mint 7 milliárd dollárnyi tőkét tudtak bevonni. Ötletből dollár elnevezésű programja keretében a floridai Aventura Cityben működő üzleti klubbal köti össze a vállalkozókat, és segítséget nyújt a piacelemzésben, a – garanciális okok miatt szükséges – tengerentúli cégalapításban, a szükséges engedélyek beszerzésében, valamint a befektetői tárgyalásokra való felkészítésben is. A szakember az előadáson ismertette a startupok néhány jellemző buktatóját is.

Aventura City

A kudarc legfőbb okának saját tapasztalata alapján azt nevezte, hogy valami olyasmit találunk fel, amire a piac nem tart igényt. De a csapatépítésnek is lehetnek buktatói, onnantól kezdve, hogy az alapító mindent maga akar csinálni, addig, hogy a legnagyobb hangú csapattag átveszi az irányítást a cégben.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a célokhoz elegendő időt kell rendelni, ugyanakkor nem szabad, hogy az álmok kergetése, a tökéletes megoldásra való törekvés elvonja a figyelmet a tervezéstől és a piacra lépéstől. Fontos, hogy a cégünk üzenetét 2-3 szóban meg tudjuk fogalmazni, és természetesen a maximális elkötelezettség is.

A befektetőkeresés során elengedhetetlen, hogy a projekt validálható legyen – és az alapító a validációt el is fogadja. De a pénz is jelenthet csapdát: kényelmessé tesz, lelassít, továbbá a befektetés a kontroll elvesztését is okozhatja a saját cégünk felett.

Az előadó a web veszélyeire is felhívta a figyelmet: ha összetévesztjük az adatokat a véleményekkel, bedőlünk a webes influenszerek keltette „hype-nak”, csúnya meglepetés érhet minket.

Dr. Varga Miklós szerint mindenképpen érdemes a világpiacban gondolkodni, és oda menni, ahol a pénz van. Például az Egyesült Államok adja a világ GDP-jének több mint egyötödét, és még ennek a fele is jól körülhatárolt területeken, néhány városban összpontosul. Fontos a gyorsaság is: másodpercenként 9 találmányt jegyeznek be a világban, így aki nem elég gyors, és nem követi a változásokat, azon már holnap átléphet a piac.

Posted in Hírek, Jó gyakorlatok, Újbudai Önkormányzat.