Mindtech – 1000 százalékos növekedés

A Mindtech nem a szokványos startup-életutat követi: piaci megbízásokból tartják fenn a társadalmi igényt kielégítő, és üzleti potenciállal is bíró saját projektjeiket, amelyekből hamarosan az amerikai piacra szánt termék is lehet. Králik Tamás alapítóval a cég által bejárt pályáról beszélgettünk.

 

 

Hogyan találtatok rá erre a fejlesztési területre?

Három éve, infobionikus mérnökhallgatóként láttam, hogy az e-egészségügyben remek technológiák állnak rendelkezésre, de még senki nem valósította meg őket. Innen jött az ötlet, hogy pislogásvezérelt mobilalkalmazást csináljunk a bezártság-szindrómás pácienseknek. Ezzel a megoldással beneveztünk a Falling Walls Lab nevű versenyre, ahol sikerült is nyerni, és kijutni a berlini döntőre.

Ezután az egyetemmel (a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Kara – a szerk.) együttműködve diplomatémaként is tovább tudtam vinni a fejlesztést, és néhány barátom is csatlakozott hozzám. Végül az derült ki, hogy ez a terület nem túl jövedelmező, viszont a fejlesztő csapat költségei növekedtek, ezért arra gondoltunk, hogy a meglévő tudást értékesítjük a piacon, megbízásos fejlesztésekből tartjuk fenn a céget.

Ez a vonal viszonylag nehezen indult be, de utána szépen elkezdett növekedni. Sok cégnek dolgoztunk, nagyobb vállalatoknak és rengeteg más startupnak is segítettünk. Emellett az e-healthcare vonalat sem dobtuk el teljesen. Elindítottunk egy új fejlesztést, amely figyelemzavaros páciensek monitorozását és hatékonyabb fejlesztését teszi lehetővé. Ezen is egy hallgatótársunk kezdett dolgozni, és utána lehetőségünk nyílt a fejlesztést a Notre Dame-i egyetemmel validálni az amerikai piacra.

 

A cég hogyan fejlődött eközben?

A tavalyi évhez képest idén 1000 százalékos növekedést értünk el, és a csapatlétszám is 4-5 főről 18 főre bővült, ami egy teljesen más nagyságrendet képvisel. Nemrég egy új irodába költöztettük össze a csapatot. Kettévált a megbízásos fejlesztési csapat és az e-healthcare egység. A megbízásos vonal el tudja tartani a saját innovatív fejlesztéseinket, és még növekedni is tudtunk.

 

Könnyű embert találni a növekedéshez?

Az egyetemi együttműködésnek köszönhetően ki tudjuk válogatni a legjobb embereket, és meghívni magunkhoz diplomamunkára vagy szakmai gyakorlatra, mielőtt a nagy cégek horribilis pénzekért elvinnék őket. A Pázmány esetében pedig külön előny, hogy egy általuk inkubált startupról van szó, aminek nagy PR-értéke is van számukra.

 

A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvánnyal is összefonódott a cég sorsa: az ő szervezésükben sok versenyen részt vettetek és viszonylag sok helyre el is jutottatok. Ezek a bemutatkozási lehetőségek mit adtak hozzá a cég életéhez?

A Pázmány után következő nagyobb partnerünk a BVK volt, és nagyon sokat köszönhetünk nekik. Az általuk szervezett versenyeken nyert díjakkal induló vállalkozásként, több tízezer felhasználó nélkül is fel tudtunk mutatni valamit, hogy a mi cégünk kiemelkedő. A másik nagyon érdekes dolog, amit a BVK-tól kaptunk, a kapcsolatrendszer. Az eseményeken igyekszem mindenkihez odamenni, aki releváns és a cégünket továbbviheti. Az e-healthcare mellett a projektalapú munkákhoz is hasznos kapcsolatokat szereztünk, mivel elég jól összefogják a kutatási és a startup-ökoszisztémát.

 

 

A külföldi megjelenések közül melyek voltak kiemelkedőek?

A düsseldorfi Hungarian E-healthcare Day mindenképpen, ott több németországi csapat is felfigyelt ránk, és ennek konkrét eredménye, hogy az egyik Rajna-menti egyetem felvette velünk a kapcsolatot, és egy német EEG-gyártóval közösen beadtunk egy Eureka-pályázatot, ami jelenleg elbírálás alatt van.

A másik, ami nagyon hasznos volt, az a dublini kiküldetésünk, ahol sikerült kapcsolatba lépnünk két kint élő magyarral, és rajtuk keresztül két-három ír cég is érdeklődik az együttműködési lehetőségek iránt. A rendezvényeken szerzett kapcsolatok nem feltétlenül eredményeznek azonnal üzletet. Időt kell nekik hagyni, de ha csak egy kontakttal is sikerül egy nagyobb üzletet megkötni, akkor már megérte.

 

A jövőbeli tervek hogyan alakulnak?

Az ADHD-fejlesztésnek lefutott a validációja, és az jött ki, hogy ez a legerősebb projektünk, ezért erre csoportosítjuk át leginkább az erőforrásainkat és 2019 januárjában tervezzük a piaci indulását. Emellett még egy izgalmas e-healthcare projekt értékelését elindítottunk a nyáron. Ez is egy EEG-alapú fejlesztés, amiből remélhetőleg egy-két éven belül termék lesz.

 

Posted in Be Smart versenyek, Főoldalra, Jó gyakorlatok and tagged , , , , .