A virtuális valóság felhasználási lehetőségei

Folytatódik a tavaly számos érdeklődőt vonzó, a vállalkozási ismeretek terjesztését szolgáló workshop sorozat a BVK Budapest Smart Pontjában. Az idei első előadást Gelencsér Ádám, a Virtual Planet Hungary fejlesztési igazgatója tartotta, a virtuális valóság rendkívül innovatív témájában. A meetupot sokan online formában követték az interneten.

Vállalkozás indítás – Felhőalapú számítástechnika a magyar vállalkozások körében

Az informatika fejlődéstörténetének legújabb állomása, ami alapjaiban változtatta meg az iparágat, a felhő megjelenése. Az angol „cloud computing” elnevezésből származó fogalom alatt tulajdonképpen egy szolgáltatást értünk. Lényege, hogy az ügyfél informatikai eszközökhöz jut, azokat az internetes hálózaton keresztül éri el, így tulajdonképpen kiszervezi az IT részlegét, legalábbis annak egy részét. A modell megjelenése hosszabb távon […]

Vállalkozás indítása – Informatikai megoldások induló vállalkozásoknak

Ma már jóformán nincsen olyan vállalkozás, amely nélkülözhetné az informatikai eszközök használatát. Eszközeinket használjuk ügyfeleinkkel és partnereinkkel történő kapcsolattartásra, rendelések leadására, nyilvántartásra, vagy számlázásra. Induló vállalkozóként megfelelő tervezéssel a menedzsment és az adminisztráció területén nagyobb hatékonyságot és alacsonyabb költségeket realizálhatunk.

„A befektetővel való együttműködés olyan, mint egy érdekházasság”

Az innovatív iparágon belüli kockázati tőkebefektetésről tartott workshopot Tóth Viktor, az Alliance-Jura Hongrie Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. befektetési igazgatója 2015. december 8-án, kedden délután a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány székházában. Az előadás a 2 éves születésnapját ünneplő Budapesti Smart Pont idei programsorozatának utolsó eseményeként került megrendezésre.

Vállalkozás indítás – Induló vállalkozások HR megoldásai

A vállalkozások legfőbb értéke manapság már nem az alkalmazott technológia vagy a kézzel fogható javak összessége, hanem munkatársaik szakértelme, lelkesedése és szorgalma. Különösen igaz ez a kis- és mikrovállalkozásokra: amikor a vállalkozó az első és egyetlen munkatársát keresi, a rossz választás katasztrofális következményekkel járhat, míg a megfelelő ember megtalálása a siker legbiztosabb módja.

Vállakozás indítás – Marketing tervezés

Marketing tervünk összeállításának első lépése célcsoportunk kiválasztása és vállalkozásunk, termékünk, szolgáltatásunk pozícionálása, azaz annak meghatározása, hogy KINEK és MIT szeretnénk eladni és MIÉRT éppen tőlünk érdemes vásárolnia. (A továbbiakban az egyszerűség kedvéért a termék kifejezést fogom használni, amely alatt terméket vagy szolgáltatást egyaránt értek.) Utána következhet a marketing eszközök és kampányok megtervezése.

Vállalkozás indítása – Érdekérvényesítés üzleti környezetben

Érdeket érvényesíteni, „alkudozni” sokszor nem egyszerű, sőt a legtöbb ember kerüli ezeket a helyzeteket. Kérdezzük csak meg családtagjainkat, ismerőseinket, hogy mennyire érzik jól magukat, amikor például egy ingatlanossal, vagy egy autókereskedővel kell tárgyalniuk lakás- vagy autóvételkor. De miért nem szeretünk a legtöbben alkudni? Miért kellemetlen sokaknak ez a szituáció? Ennek három oka lehet:

Vállalkozás indítás – Piackutatás

A piackutatás az információk szisztematikus, objektív feltárása, összegyűjtése, elemzése, majd felhasználása a marketingtevékenység során felmerülő problémák megoldására.