SzóKimondóka, az anyanyelvi fejlesztőjáték

Miller-Ferjentsik Viola forgóeszköz finanszírozásra, nevezetesen az általa megálmodott SzóKiMondóka készségfejlesztő játékcsomag bevezető részének megvalósításához szükséges nyomdai költségek fedezésére igényelt 4 millió forint összegű mikro hitelt a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítványtól. A termékcsoport elkötelezett menedzselése, két új termék megjelentetése, valamint a rendszeresen tartott gyermekfoglalkozások, a vállalkozás a piaci jelenlétének sikeres növekedéséhez vezettek.  

SzóKiMondóka játék a szavakkal

„Játszani, alkotni, kreatívan szórakozni sokféleképpen lehet, mi a szavakkal szeretünk játszani. Megjelenítjük, lerajzoljuk, mondókába, dalba foglaljuk, mesébe szőjük őket” –ez a SzóKiMondóka, egy hat részes készségfejlesztő játékcsomag célja és lényege. Megálmodója, Viola e nagyszabású projekt elindításához keresett pénzügyi forrást. „Utánanéztünk, és összehasonlítottuk az országban elérhető összes hitellehetőséget.  A többi hitelintézettel ellentétben, akik nem álltak szóba velünk, a BVK segítőkészen viszonyult hozzánk, mint induló céghez. A közalapítvány munkatársai megfelelően tájékoztattak minket, azonnal jeleztek, ha valami problémát láttak, és elvégezték a hitelbírálatot. Úgy éreztem, mindenki azt tartotta szem előtt, hogy minél gördülékenyebben menjen az ügyintézés”- mondta az üzletasszony, aki a kapott összegből a játékcsomag bevezető fejezetének nyomdai költségeit – a szókártyák, a dobozok, a könyvek és a dvd tokok nyomtatását – fedezte.

A vállalkozás ezzel a termékkel sikeresen piacara lépett, ismertté vált, egy év elteltével pedig már olyan nagyobb üzletekkel épített ki partneri viszonyt, mint a Líra és a Pagony Könyvesboltok, valamint a Regio Játék áruházak. Mindez annak is köszönhető, hogy Viola a mesék megírására ismert szerzőket kért fel, Lackfi Jánost és Döbrentey Ildikót. Az üzletasszony nagy hangsúlyt helyez a marketingre, két értékesítőt és egy irodavezetőt alkalmaz. „Workshopokat tartunk, ahol bemutatjuk a termékeket, nyáron leforgattuk mind a hat rész filmanyagát, és befektetőt keresünk a továbblépéshez”- mondta Viola.

Milán és a sziázás2

 

A hazai piaci jelenlét megerősítése után a vállalkozás tervei között a külpiacokra lépés szerepel. A SzóKiMondóka termékcsalád egyik fontos célcsoportja a külföldön élő magyar családok. „A játékcsomag ötlete úgy született, hogy az Egyesült Államokban élő magyar anyaként szerettem volna a saját gyerekeimnek a magyar nyelvet több csatornán bemutatni, élőszóban írásban, film formában, hogy minél több módon hallják, lássák, mondogassák. A SzóKiMondóka egy anyanyelvi fejlesztő játék, ami a külföldön élők számára is a magyar nyelv megőrzésében hatalmas segítség lehet”- magyarázta Viola, hozzátéve, hogy cége nemrég meghívást kapott a  Floridában megrendezésre kerülő Sarasotai magyar fesztiválra, ahol lehetőségük nyílt bemutatni a SzóKiMondókát.

A BVK a 2016 januárjában induló Budapest Mikrohitel Programja keretében kedvezményes kamatozású hiteleket kínál azoknak a Magyarországon bejegyzett budapesti, működő és életképes üzleti tervvel rendelkező mikrovállalkozásoknak, melyeknél az előző éves nettó árbevétel nem haladja meg a 2 millió eurót (600 millió forintot), valamint alkalmazottainak száma a 10 főt.

Fotó: SzóKiMondóka

Posted in Főoldalra, Jó gyakorlatok, Sikertörténetek and tagged , , , .

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.