WAMP

A 2006-ban indult kezdeményezés kifejezetten fiatal generációk munkáit mutatta be hét éve egy addig ismeretlen új műfajban. A WAMP azóta országosan ismert és elismert dizájnszervezetté, jól csengő márkanévvé vált.

Wamp

Alapítva: 2006

Tevékenység: design piac

Web: www.wamp.hu

Több, mint vásárlás

Az egyedi és kisszériás ruhákat, divat-kiegészítőket, lakberendezési tárgyakat, gyerekeknek szóló holmikat kínáló, vasárnaponként zajló dizájnvásár nagyon rövid idő alatt lett jóval több egyszerű vásárlási lehetőségnél: a WAMP egy olyan rendszeres, közösségteremtő kulturális programmá lépett elő, ahol a tervező személyesen találkozhat a vásárlóival, a designerek megoszthatják egymással tapasztalataikat, a szakmabeliek pedig megismerhetik az új tehetségeket. Az eltelt közel hét év alatt a havonta, sőt olykor gyakrabban megrendezésre kerülő vásárok piacvezető szerepet vívtak ki, és tartják ezt ma is.

Igényes tárgykultúra

„A legfontosabb célkitűzésünk a kezdetektől, hogy a divat, a formatervezés, az igényes tárgykultúra friss eredményei eljussanak a nagyközönséghez” – mondta Kókai Erika, a WAMP ügyvezetője. Majd hozzátette, hogy „szándékunk, hogy egy olyan programot hozzunk létre, amely ha csupán szerény eszközökkel is, de hatással van a közízlés formálására, a munkánkkal és kapcsolatrendszerünkkel pedig támogassuk a magyar designtermékek marketingjét és imázsát.” A WAMP küldetésének tekinti, hogy a kimagasló, minőségi tárgykultúrát kézzelfoghatóvá, mindenki számára elérhetővé tegye.

Üzleti platform és nyilvános fórum

A WAMP önmagát a kezdetektől fogva üzleti-kereskedelemi és kommunikációs platformként értelmezi. A designerekkel kialakított együttműködés keretében mintát kínálunk, s a tervezőket arra buzdítjuk, hogy egymás között is újszerű kapcsolatokat építsenek ki, kölcsönösen inspirálják egymást. A csatlakozott tervezők számára a WAMP olyan nyilvános fórum, amely arra ösztönöz, hogy a tervekből, prototípusokból termék szülessen, és az megtalálja helyét a piacon.

Wamp-ejjel

Tervezői sikerek

A WAMP egyik erőssége kiterjedt és naprakész tervezői bázisa, amely közel 800 designert jelent. A WAMP-tagság feltétele egy portfolió benyújtása, amelyet szakértő zsűri véleményez. A több szempontból is hasznos kiválasztást – azonnali visszajelzés, és magas minőségű kínálat – számos sikertörténet erősíti: ma már sok-sok olyan saját showrommal rendelkező tervező dolgozik Budapesten, akik pályájukat a WAMP tervezőjeként kezdték.

Alázat és önbizalom

A WAMP magántőkéből működő vállalkozás és ennek eltartására kidolgozott egy olyan működési modellt, ami képes egy minimális szervezet eltartására: ezt a tervezők is megfizethetőnek érzik. Mivel ez nem könnyű feladat, ezért a forrásbevonás, mecénás találása állandó feladata a szervezőknek. A WAMP- csapat tagjai úgy látják, hogy a hazai arts and crafts világban a kreativitáson túl a legfontosabb az üzleti szemlélet és marketingtudás, amivel egy kis márka fel tud nőni, fel lehet építeni. „Kiemelném még a szakma iránti alázatot és az önbizalmat is, amik a látszólagos ellentmondás helyett egymást erősítik. Nem utolsósorban pedig befektető, vagy üzleti angyal meggyőzése.”

Egy nemzetközi design fórum terve

A WAMP idén nyáron mutatkozott be először Bécsben. A WAMP-ok úgy tapasztalták, hogy a magyar tervezők munkái valóban piacképesek, magas minőségűek, és nagy népszerűségnek örvendenek a külföldi vásárlók körében is. A bécsi WAMP célja, hogy a magyar tervezők bemutatása mellett a régió tervezőinek összefogása, egy pezsgő nemzetközi design fórum és közösség létrehozása. A távolabbi célok között szerepel a magyar design népszerűsítése, a magyar tervezők számára bemutatkozási lehetőség teremtése az Európai Unióban.


WAMP

Since: 2006

Activity: design market

Web: www.wamp.hu

WAMP intends to have an influence in the modelling of popular taste, and they support the marketing and image development of the Hungarian design products through their activity and partnership.

Posted in INNOCRAFTS - Jó gyakorlatok, Jó gyakorlatok.