Brand, márka, védjegy – manapság gyakran használjuk ezen szavakat, sokszor azok pontos jelentésének ismerete nélkül. A workshop során arra keressük a választ, hogy melyek azok a legfontosabb jogi kérdések, amelyeket egy kezdő – vagy akár már egy prosperáló – vállalkozásnak mindenképpen érdemes figyelembe vennie, ha jogilag védhető arculatot szeretne, illetve jogilag biztos lábakon álló névvel vagy logóval rendelkező terméket kíván gyártani, forgalmazni, vagy ilyen szolgáltatást nyújtani. 

A workshop a következő témákat érinti:

  • Mit jelentenek ezek a kifejezések brand, márka, védjegy?
  • Mitől véd meg a védjegy, miért van erre egyáltalán szükség?
  • Hogyan lehet védjegyet szerezni? Mik az eljárás alapvető szakaszai?
  • Mikortól véd a védjegy és meddig érvényes?
  • Ja, hogy már van ilyen? És nekem tudnom kellett volna?
  • A védjegyek alapvető fajtái: szó vagy ábrás? Vagy mindkettő?
  • A megkülönböztető képesség alapkérdései: milyen ábra legyen a logómban?
  • Hogyan instruáljuk a grafikust a logótervezés előtt?
  • Mennyibe kerül? Megéri-e vagy nem éri meg?
  • Osztályozási kérdések: mire terjedhet ki egy védjegy?
  • Területi hatály: milyen országokra terjedhet ki egy védjegy?
  • Domainek és védjegyek: ha miénk a domain, akkor minden OK?
  • Felbukkant egy versenytárs – hasonló vagy nem hasonló?
  • Hogyan védjem a szellemi tulajdonomat, ha már van védjegyem?
  • Márkajelzés: ™ ℠ ® © jelek használata.

Helyszín: BVK SMART Vállalkozói Okospont, BP7 Rákóczi út 18. 2. emelet

Időpont: 2016. december 7., 16.00 – 17.30

kovacs

Dr. Kocsis M. Tamás a Workshop során kkv-s példákon keresztül mutatja be, milyen problémákkal járhat egy jogilag biztos alapokon álló brand, – egy vagy több védjegy – létrehozása.

Dr. Kocsis M. Tamás ügyvéd, jogi doktorátusát 2000-ben szerezte az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán. Tizenöt éve foglalkozik iparjogvédelemmel, szerzői joggal, ebből öt évet töltött döntéshozóként az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának ügyintézési főosztályán Alicantéban. Ügyfelei jellemzően magyar kis- és középvállalkozások, illetve startupok. Tagja több nemzetközi védjegyjogi szakmai szervezetnek, rendszeresen publikál. Szakterületét nemcsak hivatásának, de hobbijának is tartja, feladatának érzi a hazai vállalkozások körében az iparjogvédelmi tudatosság növelését.

A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött:

Név:*
E-mail cím:*

Felhívjuk a figyelmet, hogy a rendezvényen fénykép és videófelvételek készülnek a résztvevőkről a szervezők, valamint a média részéről. Tájékoztatunk, hogy regisztrációddal beleegyezel abba, hogy a Rólad készült felvételek felhasználásra kerüljenek a szervezők és az esemény honlapján és/vagy publikációiban, valamint a rendezvényhez kapcsolódó médiamegjelenésekben.