A BVK magyar-szlovák startup-versenyének egyik nyertese, a Blue Colibri arra keresi a megoldást, hogy az okostelefonok korában hogyan lehetne kiváltani a faliújságokat és a vállalati nagygyűléseket a munkavállalók tájékoztatásában. A fejlesztés állásáról Fulai Viktóriával beszélgettünk.

 width=

Hogyan ismertétek fel, hogy szükség lenne egy ilyen fejlesztésre?

Hat éves munkáltató márkaépítés (employer branding) tapasztalattal a hátunk mögött arra a következtetésre jutottunk, hogy a kékgalléros munkavállalókkal folytatott kommunikáció a vállalati belső kommunikáció leggyengébb eleme, de idővel kiderült, hogy ez minden olyan munkavállalóra igaz, akik nem ülnek egész nap az asztaluknál, mint például a bolti eladók vagy a vállalati értékesítők. Sok olyan cég is érdeklődött már nálunk, ahol főleg szellemi pozícióban dolgozókat alkalmaznak.

Hogyan épült fel a csapat?

A három alapító közül ketten HR-esek, egy IT fejlesztő. A technológiai igazgatónknak saját fejlesztőcége van, ez is megkönnyítette a munkát. Mára az IT-csapat 5 fős, a HR-rel négyen foglalkoznak, az értékesítéssel pedig ketten – beleértve a külsős munkatársakat is.

Maga a termék milyen állapotban van?

Van egy működő termékünk, amelyet két helyen be is vezettek. A tervezett 11 funkcióból 7 már működik, 4 fejlesztés alatt áll, de a kezdeti tapasztalatok után most újragondoljuk a rendszer designelemeit.

Kik az első tesztelők, és hogyan határozzátok meg a célpiacot?

A belső kommunikáció alapvetően sehol nem működik jól. Bármilyen, ötven főnél többel működő szervezet – vállalat, alumni klub, szövetség – számára hasznos lehet ez a megoldás. A két első felhasználónk a floridai Hungarian Hub, amely az ottani magyar startuppereket fogja össze, valamint az ipar 4.0-val foglalkozó AIPA Nonprofit Kft. Jelenleg is folyamatban vannak a tárgyalások, egyeztetések és testreszabások, várhatóan szeptembertől vezetjük be a rendszert nagyobb cégeknél is. Az idei terv 6-7 bevezetés, különböző fókusziparágakban (termelő cég, kereskedelem, hotelek, SSC). Egyelőre Magyarországban gondolkodunk, nyáron kezdenénk a tárgyalásokat regionális szinten, és jövőre indítanánk a nemzetközi terjeszkedést, akár a helyi partnereink anyavállalatain keresztül.

Ehhez tőkebevonásra is szükségetek lesz?

Az első körös tőkebefektetést, 60 millió forintot az OXO Labs-tól kaptuk, a terjeszkedést is finanszírozó második kör jövő tavasszal lesz esedékes.

Ebben is tudnak segíteni a versenyek és rendezvények, amelyeken megjelentek?

Igen, nagyon sok lehetőséget kaptunk a BVK-n keresztül is. A pitchek után sokan megkerestek minket, és értékes kapcsolatokra tettünk szert a rendezvényeken.