Legnépszerűbb közösségi oldalak: A kedvenc média platformok

A közösségi média az internet talán legfelkapottabb jelensége.

Ma már szinte mindenki ezeket a platformokat használja a szociális igényei kielégítésére — a gyerekektől az idősekig egyaránt. Azt azonban fontos megjegyezni, hogy a különböző generációk jellemzően más-más platformon érzik otthon magukat.

Ez alól fontos kivételt jelentenek a vállalkozók, akik számára nem csak opcionális lehetőség a közösségi hálók használata, hanem szinte kötelező, hiszen így gyorsan, könnyen és viszonylag olcsón érhetik el a célközönségüket, ráadásul azt is a célközönség fogja eldönteni, hogy melyiket kell majd használniuk.

Minden vállalkozónak érdemes tehát megismerni, hogy miként fest a legnépszerűbb közösségi oldalak listája, valamint azt is, hogy melyek a magyarok kedvenc közösségi oldalai, mit érdemes tudni róluk, és ami a legfontosabb: hogyan használhatjuk őket a vállalkozásunk felépítésére.

A legnépszerűbb közösségi oldalak listája

kedvenc közösségi oldal

Minden olyan oldalt vagy alkalmazást közösségi oldalnak nevezünk, ahol:

  • Megfigyelhető a hálózati hatás (network effect): minél többen használják, annál hasznosabb
  • Az oldal vagy alkalmazás fő célja, hogy összekösse az embereket (ebből származik a név: szociális, közösségi)
  • Az emberek interakcióba tudnak lépni egymással: kedvelni vagy követni egymást, üzenetet küldeni egymásnak

Ezek alapján számos régi és új közösségi oldal nőtt ki a semmiből az elmúlt években, és több olyan is van, ami hatalmas népszerűsége ellenére földbe állt — gondoljunk csak például a MySpace-re, a Friendster-re vagy éppen a Vine-ra.

A legnépszerűbb közösségi oldalak listája:

  • Facebook — főleg személyes kapcsolatok és csoportok
  • YouTube — főleg videók
  • WhatsApp — üzenetküldő alkalmazás
  • Instagram — főleg képek
  • Weixin / WeChat — főleg Kínában használt üzenetküldő alkalmazás
  • TikTok — főleg videók
  • Facebook Messenger — a Facebook üzenetküldő alkalmazása
  • Douyin — főleg Kínában használt videós alkalmazás
  • QQ — főleg Kínában használt üzenetküldő alkalmazás
  • Sina Weibo — főleg Kínában használt mikroblog megoldás
  • Kuaishou — főleg Kínában használt videós alkalmazás
  • Snapchat — rövid időn belül törlődő képek, videók
  • Telegram — titkosított üzenetküldő alkalmazás
  • Pinterest — inspirációs weboldal, főleg képek
  • Twitter — rövid formátumú mikroblog platform
  • Reddit — fórum
  • Quora — kérdések és válaszok

Statistic: Most popular social networks worldwide as of January 2022, ranked by number of monthly active users (in millions) | Statista
A legnépszerűbb közösségi oldalak listája a Statista alapján

Amint az a listából jól látszik, ma már rengeteg közösségi platform létezik. Ám ez a lista élesen eltér attól, amit Magyarországon tapasztalhatunk.

A magyarok kedvenc közösségi oldalai

magyar közösségi oldalak

Bár az itt felvonultatott felületek szigorú értelemben véve nem számítanak magyar közösségi oldalaknak (mint például a korábbi MyVIP vagy IWIW), ugyanakkor ezeket használják a legtöbben Magyarországon.

TikTok

A TikTok ma már a világ legnépszerűbb alkalmazása, ez alól pedig hazánk sem jelent kivételt.

Alapvetően rövid videók érhetőek el rajta, de az igazi előnyét a folyamatosan tanuló mesterséges intelligencia jelenti, ez ugyanis az általunk megnézett videók alapján finomhangolja a következő tartalmakat, így minél többet használjuk az alkalmazást, annál jobban fogjuk élvezni.

A platformon többféleképp is eljuthatunk a követőinkhez, ezért vállalkozóként érdemes megtanulni, hogyan monetizálhatunk az appon keresztül.

Leginkább fiatalok használják, de a példátlan népszerűségének hála az idősebb korosztály is jelen van rajta, érdemes tehát azoknak a cégvezetőknek, marketinges szakembereknek is kihasználni a TikTok nyújtotta elérési és monetizálási megoldásokat, akiknek a célközönsége nem feltétlenül csak fiatalokból áll.

Facebook

A Facebook-ot senkinek sem kell bemutatnunk, több milliárd felhasználóval rendelkező közösségi média oldal — itthon kétségtelenül a legnépszerűbb.

Az utóbbi években több nagy botrányt is átélt, ezért sokan hagyták el a platformot.

Ez azonban nem az egyetlen ok, amiért a felhasználók száma folyamatosan csökken: az idősebb korosztály megjelenésével a fiatalabbak olyan platformot keresnek, ahova a szüleik, nagyszüleik nem követik őket.

Sokan a Facebook leányvállalatát, az Instagramot találták meg erre a célra.

Instagram

Az Instagram egy főleg képeket és más vizuális tartalmakat felvonultató oldal, amelyet leginkább a fiatalok használnak.

A Facebook reklámfelülete itt is tökéletesen működik, ezért ha a célközönségünk ezeken a platformokon van jelen, akkor könnyű dolgunk van, a Facebook ugyanis nagyon jól használható, targetálható és optimalizálható reklámozási modellt dolgozott ki.

A vállalkozóknak ezek ma már a legtöbb esetben megkerülhetetlenek, amennyiben a növekedés és a profitszerzés a céljuk.

YouTube

A YouTube a világ legnagyobb videómegosztó oldala.

Abban különbözik a TikTok-tól, hogy itt nem csak a néhány másodperces, hanem a több perces, akár több órás videók vannak túlsúlyban — leginkább a TV helyettesítőjeként érdemes rá gondolni.

Mivel az anyacége a Google, ezért a reklámozási felületük rendkívül jó és használható.

Twitter

A Twitter idehaza kevésbé népszerű, hiszen a legtöbb magyar számára nyelvi akadályokba ütközik a használata.

Ehhez képest mégis a magyarok kedvenc közösségi oldalai között tartjuk számon, hiszen olyan, mint egy koktélparti: rövid (limitált) beszélgetésekbe kezdhetünk — szinte bárkivel.

Általában az angolul is beszélő fiatalok és középkorúak használják, ezért ha a vállalkozás fő célközönsége az ilyen demográfiájú emberekből áll, érdemes igénybe venni a Twitter nyújtotta lehetőségeket.

Pinterest

A Pinterest a világ legnagyobb inspirációs oldala — Magyarországon is rendkívüli népszerűséggel bír.

Leginkább képeket, ritkább esetben videókat találhatunk rajta, amelyek okos ötleteket, kreatív megoldásokat, esztétikus megvalósításokat és hasznos funkciókat mutatnak számunkra.

Amennyiben egy cég olyan tevékenységet folytat, amelyről nem csak olvasni, hanem szemmel is meg lehet bizonyosodni (pl.: lakberendezés, webdesign, művészet, stb.), abban az esetben a Pinterest lesz talán a legjobb helyszín a célközönség megtalálására.

Reddit

A Reddit a világ legnagyobb fóruma, Magyarországon is nagyon népszerű.

Talán itt tudunk a legkönnyebben, leggyorsabban beszélgetésbe bonyolódni olyan idegenekkel, akikkel az érdeklődésünk, a véleményünk, a rajongásunk egyezik.

Itt is igaz, ami a Twitternél: ha tudunk angolul, akkor jóval hasznosabb az alkalmazás, de magyarul is mindent megad, amit egy fórumtól várnánk.

+1. LinkedIn

Bár a LinkedIn nem olyan népszerű (legalábbis a felhasználók számát tekintve), mint az előbb említett közösségi média felületek, ám mégis hatalmas jelentőséggel bír.

Ennek oka nem más, mint az a tény, hogy ez a felület a vállalkozók és alkalmazottak gyűjtőhelye.

Akinek fontos a munkája, fejlődni szeretne, vagy vállalkozás indításán gondolkodik, annak a LinkedIn kötelező!

Emellett érdemes még megemlíteni a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítványt is, ami bár nem egy közösségi média platform, mégis hatalmas segítséget nyújthat az üzleti tevékenységekhez, hiszen a főváros arca a vállalkozások felé, és a vállalkozások hangja a városüzemeltetés nagyüzemében. A segítségünkkel a vállalkozók egyénre szabott tanácsadásban és mentorálásban részesülhetnek, napi kapcsolatot alakíthatnak ki a már befutott, folyamatosan növekvő és sikereket elérő vállalkozásokkal és vállalkozókkal, valamint az innovatív ötletek bevonását, a smart megoldások megvalósítását, és az ezt elősegítő szervek, vállalatok és egyének együttműködését is elősegítjük!

Kérdésed van? Nyugodtan keress minket telefonon (+36 1 268 1800), vagy írj az info@bvk.hu címre!