A BVK első alkalommal megrendezett székelyudvarhelyi Be Smart versenyének ezüstérmese, a ParkUpKeep munkatársával, Csatlós Sándorral a 8. Startupok Éjszakáján felállított standjuknál beszélgettünk.
Elég speciális területtel foglalkoznak. Miért fordultak épp a kalandparkok felé?
Szoftverfejlesztéssel foglalkozunk, és egy holland ügyfél keresett meg minket azzal, hogy egy kalandparkhoz lenne szüksége valamilyen megoldásra. Nekik csak egyetlen modulra lett volna szükségük és pénzük, én viszont láttam fantáziát az ötletben, és az erőforrásainkat egyesítve összeraktuk az alkalmazást, és megpróbáljuk minél több parknak értékesíteni.
Mekkora ez a célpiac? Európában vagy az egész világban gondolkodnak?
Először Európa a cél, utána az egész világ. Pontos számunk nincsen, de ezer feletti kalandpark lehet, akiket egyesével meg kellene keresni. Ha a tíz százalékuk elkezdené használni az alkalmazást, azzal már elégedettek lennénk.
Pontosan miben is segít ez a megoldás?
A kalandparkok legfontosabb elemei a pályák és a hámok. A pályákat fel tudjuk térképezni, minden egyes alkotóelemet fel tudunk vinni a rendszerbe, és ezekhez hozzá tudjuk rendelni az ellenőrzési és karbantartási időszakokat. A feladat elég összetett, mert van, amit naponta, hetente vagy éppen háromhavonta kell ellenőrizni vagy cserélni. A hámok pedig olyanok, mint az autók: bizonyos mennyiségű használat után szervizelni kell őket.
Kép forrása: parkupkeep.eu
Ezzel a projekttel mutatkoztak be az első Be Smart Székelyföld versenyen is. Milyen tapasztalatokat szereztek ott?
Nekem ez volt az első ilyen prezentációm, úgyhogy a személyes élményem az, hogy roppant ideges voltam. De érdekes és nagyon jó élmény volt, ráadásul eredményes is: rögtön az első megmérettetésünkön ezüstérmet szereztünk. Az értékesítésben is tudott segíteni a verseny, hiszen kis cégként a marketinget elsősorban az ismeretségi körünkre alapozzuk.