Nem az a cél, hogy minden drága legyen – DynamO Pricing

A Startup Europe Awards Hungary Marketplace (Piactér) kategóriájának nyertese, a DynamO Pricing színház- és mozijegyek, valamint más szolgáltatások dinamikus árazásra specializálódott. Különleges algoritmusuk mesterséges intelligenciát is alkalmazva hangolja össze a keresletet és a kínálatot, elsősorban korlátos kínálatú rendezvények esetében. A startup jelenlegi helyzetéről és terveiről Marosi Bence ügyvezetővel beszélgettünk.

A verseny idején egy élő pilot előkészítésén dolgoztatok? Hogyan áll ez most?

A tervek szerint 1-2 héten belül végzünk a technikai illesztésekkel, és március közepén indulhat a teszt. Erről több lehetséges partnerrel, például egy színházjegy-értékesítővel is tárgyalunk. De az is felmerült, hogy egy játszóházban is alkalmazzuk a megoldást.

A kapacitáskorlátos szolgáltatások dinamikus árazása nem vet fel etikai kérdéseket?

Amíg nem személyre szabottan, például előítéletek alapján árazunk, addig sem törvényi, sem etikai kérdéseket nem vet fel. Nem az a célunk, hogy minden drága legyen, hanem hogy többen bejussanak a rendezvényekre, és növekedjen az összbevétel is. A kapós eseményekre a jó helyek drágábbak lesznek, ez igaz. De például egy párizsi repülőútra sem azért lehet 5000 forintért is jegyet kapni, mert ennyi lenne az egy ülésre jutó költség.

A külföldi terjeszkedésben tavaly Olaszországgal és Svédországgal terveztetek. Maradtak ezek a fókuszterületek?

Az olasz vonalon még dolgozunk, viszont közben felvettük a kapcsolatot egy lengyelországi jegyértékesítő portállal. Ők meglehetősen nyitottak az irányunkban: az első személyes megbeszélésre jövő héten kerül majd sor, rögtön ügyvezetői szinten. Rajtuk kívül egy másik lengyel szolgáltatóval is egyeztetünk. Mindkét kapcsolatra a Startupok Éjszakája rendezvényen keresztül találtunk rá: egy ottani beszélgetés alapján vettük fel a kapcsolatot a külgazdasági attaséval, aki azután megszervezte a találkozókat.

Tőkebevonásban gondolkodtok?

A terméket és az értékesítést is saját erőből fejlesztettük eddig. Amíg tudjuk finanszírozni a fejlődést, akár a nemzetközi terjeszkedést is, addig nem szeretnénk külső finanszírozást bevonni, mert nem szívesen adnánk fel a hosszú távú kontrollt.

Posted in Főoldalra, Jó gyakorlatok and tagged , .