A Startup Europe Awards Hungary verseny Creative kategóriájának nyertese, a Proworx Digital új fejlesztése abban segít a vállalatoknak, hogy a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos kérdőívek kitöltését és feldolgozását gyorsan, hatékonyan és minimális kockázattal intézhessék. Az újdonságról Pichovszky Domonkos alapító-ügyvezető számolt be.

 width=

A koronavírus megjelenése nem várt változásokat okozott a gazdasági életben. Az üzleti szektorban napok, hetek alatt komplex folyamatok dőltek össze, megállt a nagyvállalati döntéshozatal, több száz fős cégek váltak életképtelenné. Komoly kihívást jelent a vállalatok számára, hogy az így kialakult válsághelyzethez alkalmazkodni tudjanak.

A Startup Europe Awards Hungary verseny Creative kategóriájának nyertes startupja, a Proworx a járványra reagálva új fejlesztéssel állt elő. A startup 2 éve alapult a marketingautomatizáció és a marketinggel összefüggő célszoftverfejlesztés igényével. A Proworx alapítói felismerték, hogy a vállalati portálmegoldások nem alkalmasak arra, hogy a fogyasztói kommunikációban a promóciókat, nyereményjátékokat, kérdőíveket, egyéb fogyasztói adatbázist építő alkalmazásokat kiszolgáljanak. Ennek orvosolására hozták létre a Starpage-et, ami egy kódolói és marketing szakismeretek nélkül, egyszerűen használható microsite platform.

A Proworx alapítója úgy gondolja, hogy a jelenlegi állapot középtávon kedvező lehet számukra, hisz a digitalizáció eddig sok ember szemében költséges hobbinak számított. A jelenlegi helyzetben az üzleti megtérülés és üzleti túlélés múlik azon, hogy hogyan tudják a cégek adaptálni a digitális megoldásokat működésükbe.

A startup elsődleges célpiaca a nagyvállalati szektor. Ők hamarabb megértik a problémákat, hiba esetén pedig az esetleges költségkiesés mértéke is nagyobb az esetükben. Ugyanakkor a digitális megoldásokból leginkább a kkv-k profitálhatnának, hisz olcsók és gyorsak. A kkv-k könnyebben is tudnak alkalmazkodni, de a Proworx tapasztalatai szerint egyelőre nehezebben látják be, hogy szükségük van fejlesztésre.

A koronavírus-járvány okozta helyzet új üzleti lehetőséget is teremtett a Proworx számára. Jelenleg a hivatalos ügyintézéskor, a bankokba, hivatalokba belépéskor mindenkinek egy papíralapú kérdőívet kell kitöltenie golyóstollal arról, hogy merre járt, mit csinált a belépést megelőzően. Ez rengeteg időt vesz igénybe, visszakövethetetlen, és a személyes kontaktusok számát is fölöslegesen növeli. A Proworx felismerte az ilyennemű ügyintézésben rejlő veszélyeket, és egy 72 órás gyorsfejlesztéssel elkészítették új szoftverüket, a Starpage Shield-et.

 width=

A platform tetszőleges szövegezésű kérdőívek kitöltését teszi lehetővé, akár telefonon keresztül is. Az Excel-alapú kérdőív kitöltése után a rendszer visszajelzést küld, amely egyértelműen mutatja, hogy az adott személy a rizikócsoport tagját képezi-e. Pozitív visszajelzés esetén azonnali értesítést kap róla a megjelölt email címek mindegyike. A szoftver ezenfelül kiküszöböli, hogy ugyanaz a szereplő ellentmondásos válaszokat adjon. Az adatbázis egy gombnyomással lehívható, így könnyen visszakövethető az adott helyszínt látogatók névsora. A cég szoftverével valós segítséget szeretne biztosítani a társadalomnak. „Megpróbáljuk megakadályozni a fertőzés gyors tovaterjedését, hogy a szükséges protokollok betartásával ne okozzunk további kockázatokat” – nyilatkozott Pichovszky Domonkos.

A kérdőív-kitöltés márciusban indult el. Jelenleg több bevezetési folyamatban vesznek részt. A Starpage Shield kitöltési- és lokációkorlátozás nélkül működik, és egyelőre szimbolikus 500 eurós áron érhető el. A meglévő Starpage partnerek ingyenesen, a Starpage verzió frissítéseként kapják meg a Shield-et.