Az utóbbi hetekben kialakult járványügyi helyzet jelentős mértékben felforgatta mindennapjainkat. A magyar startupok azonban nem adják fel. A Be Smart verseny egykori résztvevője, a ViddL startup alkalmazkodva a jelenlegi helyzethez, új szolgáltatást indított Budapesten. HozdL elnevezésű megoldásukkal a lakosság ellátásában nyújtanak segítséget.
A HozdL egy online platform, ahol pár kattintással bárki megrendelheti az alapvető szükségleteinek kielégítésére szolgáló árucikkeket. A szolgáltató a beérkező igényeket feldolgozza, futárjai segítségével beszerzi, majd a megrendeléstől számított pár órán belül házhoz viszi a megvásárolt termékeket. A kívánság leadását követően a HozdL emailben értesíti ügyfeleit az ügylet minden fontos pontján, a beszerzést végző futár pedig telefonon veszi fel a kapcsolatot a vásárlóval, amennyiben kérdése van a rendelésre vonatkozóan. A szolgáltatás díja 1.500 forint, mely majdnem teljes egészében a futár pénztárcájában landol.
A ViddL Magyarországon először Facebook Messengeren is értesíti a címzetteit. Fizetéskor elérhető az érintésmentes aláírás, melynek köszönhetően a címzettnek nem kell érintkeznie a futárral, saját eszközén küldheti be a csomagátadás bizonyításaként szolgáló aláírást.
„Az utóbbi hetekben azt tapasztalhattuk, hogy a legtöbben az otthonmaradás mellett döntenek, és az emberek szeretnék, ha ki sem kellene lépniük az ajtón alapvető szükségleteik beszerzése érdekében. Mi a ViddL-nél sok kihasználatlan futárkapacitással rendelkezünk, és szeretnénk futárjainknak most minél több munkát adni, segítve őket ebben a nehéz időszakban” – foglalja össze gondolatait és a HozdL elindításának mozgatórugóját Tüske Tamás, a cég ügyvezetője.
A cég egyelőre Budapest V., VI., VII. és VIII. kerületeibe, illetve a II. és a IX. kerületek bizonyos részeibe szállít. A szolgáltatásról minden információ rendelkezésre áll a https://hozdl.hu weboldalon, ahol nem csak megrendelések leadására, hanem futárként való jelentkezésre is lehetőség van.
A HozdL csapat várja továbbá azok jelentkezését, akik anyagilag támogatni szeretnék a kezdeményezés sikerességét, illetve hozzá akarnak járulni a szolgáltatás bővítéséhez. A HozdL 100 db ingyenes kiszállítást ajánlott fel a belső kerületben élő nyugdíjasok számára, ezzel is ösztönözve őket az otthonmaradásra. Aki tud, és szeretne hozzájárulni a szolgáltatás sikeréhez, az info@hozdl.hu email címen veheti fel a kapcsolatot a HozdL csapatával. A segítséget nyújtók névsora a szolgáltatás weboldalán lesz megtekinthető.
„Minél gyorsabban szerettünk volna reagálni a jelenlegi helyzetre, ezért úgy döntöttünk, hogy online rendszerünknek már egy olyan verziójával elő szeretnénk állni, ami közel sem a végleges. Úgy gondoljuk, hogy már ezzel is segíteni tudunk, később pedig az éles működésben szerzett tapasztalatokat is beépítve, folyamatosan bővítjük szolgáltatásunkat. Célunk, hogy napról napra fejlesszük működésünket, hamarosan pedig letölthetővé tesszük a HozdL alkalmazást is” – mondta Domán Dániel, a cég technológiai vezetője.
A startup rövid távú céljai között szerepel például a területi kiterjesztés, a vásárlási érték növelése. Az éles működéssel párhuzamosan a fejlesztések gőzerővel zajlanak, hogy még jobb feltételek álljanak az ügyfelek rendelkezésére.