Ludvig Katával, a többszörös díjnyertes BankZee társalapítójával arról beszélgettünk, hogyan és milyen forrásokból építhető fel egy piacképes alkalmazás, és a díjak mennyiben tudnak hozzájárulni a sikerhez.
Hogyan azonosítottátok az igényt a Z-generációs fiatalokat kiszolgáló banki alkalmazás iránt?
A cég két másik alapítójának 3-3 gyereke van, nekem pedig 5 fiatalabb testvérem. Látjuk, hogy ez a generáció más, mint az előzőek, hiszen beleszülettek a digitális megoldásokba. Emellett sok szülő és gyerek bevonásával készítettünk interjúkat, és azt tapasztaltuk, hogy a zsebpénz adása és elköltése nehezen követhető, illetve kevés olyan eszköz áll rendelkezésre, ami egy digitális generáció igényeit kielégítené. A szülőknek igénye van arra, hogy támogassák őket a pénzügyi edukációban, a gyerekek pedig szeretnének egy eszközt a pénzügyeik intézésére.
Hogyan épült fel az alkalmazás?
Tavaly márciusban kaptunk pre-seed befektetést, amelynek segítségével fél év alatt elkészültek a hátérrendszerek és az MVP (Minimum Viable Product, a legegyszerűbb, már használható termék). Ezután egy nagybank lengyelországi akcelerátorprogramjában folytattuk a munkát a termékkel, az ott szerzett visszajelzéseket visszacsatoltuk a fejlesztésbe, és év végére készült el a piacérett változat. Az idei év második felében szeretnénk vele megjelenni a magyar piacon, jövőre pedig Lengyelországban. A továbbiakban pedig Németország és Ausztria a cél, de ezekre még nincs kitűzött időpont.
A piacra lépésig még milyen teendőitek vannak?
A pénzügyi partnerünk rendszerével kell majd integrálnunk az alkalmazást. Emellett beindítjuk a marketingkampányt is. A mobilbanki alkalmazás együtt nő fel a gyerekekkel, van a 8-10, a 10-14 és a 14-18 éves korosztálynak szóló része is. A legkisebbek esetében természetesen a szülőket célozzuk majd meg, az idősebbeket viszont közvetlenül is megszólítjuk majd, hangsúlyozva a kedvezményeket, vagy a menő prepaid kártyát.
A terjeszkedéshez befektetőt is kerestek?
Több befektetővel tárgyalunk a magvető befektetésről, rendszeresen járunk befektetői találkozókra.
A BVK-nál a magyar-szlovák startupverseny nyertesei között voltatok, a napokban pedig a Vodafone Digitális Díjat is elnyertétek. Ezek segítenek az üzlet építésében?
A startup-rendezvények elsősorban a márka- és kapcsolatépítésben segítenek, illetve a Vodafone díjával anyagi támogatás is járt. Az egész vállalkozás hitelességét emeli, ha egy állami szervezet vagy egy multinacionális cég is beáll mögé.