A 2006-ban indult kezdeményezés kifejezetten fiatal generációk munkáit mutatta be hét éve egy addig ismeretlen új műfajban. A WAMP azóta országosan ismert és elismert dizájnszervezetté, jól csengő márkanévvé vált.
Alapítva: 2006
Tevékenység: design piac
Web: www.wamp.hu
Több, mint vásárlás
Az egyedi és kisszériás ruhákat, divat-kiegészítőket, lakberendezési tárgyakat, gyerekeknek szóló holmikat kínáló, vasárnaponként zajló dizájnvásár nagyon rövid idő alatt lett jóval több egyszerű vásárlási lehetőségnél: a WAMP egy olyan rendszeres, közösségteremtő kulturális programmá lépett elő, ahol a tervező személyesen találkozhat a vásárlóival, a designerek megoszthatják egymással tapasztalataikat, a szakmabeliek pedig megismerhetik az új tehetségeket. Az eltelt közel hét év alatt a havonta, sőt olykor gyakrabban megrendezésre kerülő vásárok piacvezető szerepet vívtak ki, és tartják ezt ma is.
Igényes tárgykultúra
„A legfontosabb célkitűzésünk a kezdetektől, hogy a divat, a formatervezés, az igényes tárgykultúra friss eredményei eljussanak a nagyközönséghez” – mondta Kókai Erika, a WAMP ügyvezetője. Majd hozzátette, hogy „szándékunk, hogy egy olyan programot hozzunk létre, amely ha csupán szerény eszközökkel is, de hatással van a közízlés formálására, a munkánkkal és kapcsolatrendszerünkkel pedig támogassuk a magyar designtermékek marketingjét és imázsát.” A WAMP küldetésének tekinti, hogy a kimagasló, minőségi tárgykultúrát kézzelfoghatóvá, mindenki számára elérhetővé tegye.
Üzleti platform és nyilvános fórum
A WAMP önmagát a kezdetektől fogva üzleti-kereskedelemi és kommunikációs platformként értelmezi. A designerekkel kialakított együttműködés keretében mintát kínálunk, s a tervezőket arra buzdítjuk, hogy egymás között is újszerű kapcsolatokat építsenek ki, kölcsönösen inspirálják egymást. A csatlakozott tervezők számára a WAMP olyan nyilvános fórum, amely arra ösztönöz, hogy a tervekből, prototípusokból termék szülessen, és az megtalálja helyét a piacon.
Tervezői sikerek
A WAMP egyik erőssége kiterjedt és naprakész tervezői bázisa, amely közel 800 designert jelent. A WAMP-tagság feltétele egy portfolió benyújtása, amelyet szakértő zsűri véleményez. A több szempontból is hasznos kiválasztást – azonnali visszajelzés, és magas minőségű kínálat – számos sikertörténet erősíti: ma már sok-sok olyan saját showrommal rendelkező tervező dolgozik Budapesten, akik pályájukat a WAMP tervezőjeként kezdték.
Alázat és önbizalom
A WAMP magántőkéből működő vállalkozás és ennek eltartására kidolgozott egy olyan működési modellt, ami képes egy minimális szervezet eltartására: ezt a tervezők is megfizethetőnek érzik. Mivel ez nem könnyű feladat, ezért a forrásbevonás, mecénás találása állandó feladata a szervezőknek. A WAMP- csapat tagjai úgy látják, hogy a hazai arts and crafts világban a kreativitáson túl a legfontosabb az üzleti szemlélet és marketingtudás, amivel egy kis márka fel tud nőni, fel lehet építeni. „Kiemelném még a szakma iránti alázatot és az önbizalmat is, amik a látszólagos ellentmondás helyett egymást erősítik. Nem utolsósorban pedig befektető, vagy üzleti angyal meggyőzése.”
Egy nemzetközi design fórum terve
A WAMP idén nyáron mutatkozott be először Bécsben. A WAMP-ok úgy tapasztalták, hogy a magyar tervezők munkái valóban piacképesek, magas minőségűek, és nagy népszerűségnek örvendenek a külföldi vásárlók körében is. A bécsi WAMP célja, hogy a magyar tervezők bemutatása mellett a régió tervezőinek összefogása, egy pezsgő nemzetközi design fórum és közösség létrehozása. A távolabbi célok között szerepel a magyar design népszerűsítése, a magyar tervezők számára bemutatkozási lehetőség teremtése az Európai Unióban.
WAMP
Since: 2006
Activity: design market
Web: www.wamp.hu
WAMP intends to have an influence in the modelling of popular taste, and they support the marketing and image development of the Hungarian design products through their activity and partnership.