Webáruházak: Hazai és külföldi inspiráló webshopok listája

 

Webáruházak: Hazai és külföldi inspiráló webshopok listája

 

Az e-kereskedelem folyamatosan növekszik — egyre nagyobb szeletét teszi ki a teljes kiskereskedelmi forgalomnak. A 2020-as világjárvány pedig csak még tovább erősítette ezt a trendet, hiszen a lezárások és a pánik olyanokat is megbarátkoztatott az internetes vásárlással, akik korábban még sosem rendeltek online.

A fiatalabb generációnak már magának értetődő az, hogy az interneten keresztül vásároljon, hiszen számos olyan előnyhöz juthatnak ezáltal, amik csak és kizárólag az online rendelés sajátosságai, kiváltságai.

Ilyenek például:

  • Kényelem — néhány kattintással vásárolhatunk bárhonnan, bármikor
  • Gyorsaság — az interneten sokkal gyorsabb körülnézni a különböző kínálatokban
  • Választék — nincs fizikai megkötés, ezáltal minden termék kilistázható, korlátlanul
  • Ár-érték — az árösszehasonlító oldalak segítségével a legjobb ajánlatokat láthatjuk
  • Biztonság — a 14 napos ingyenes visszaküldéssel kockázatmentesen vásárolhatunk

Nem csoda tehát, hogy évről-évre egyre erősebb a kereskedelem online jelenléte, egyre több a friss webshop, egyre nagyobb az internetes kereslet.

Mivel azonban az iparág már több évtizedes múltra tekint vissza, emiatt — bár egyre könnyebb a piacralépés — egyre nehezebben szerezhető versenyelőny.

A webshop tulajdonosoknak folyamatosan és szüntelenül keresniük kell azokat az apró trükköket, megoldásokat és előnyöket, amelyekkel a konkurencia elé kerülhetnek. Ehhez aktívan követniük kell a piaci mozgásokat, trendeket és változásokat — nem csak a saját szegmensükben, hanem az egész e-kereskedelemben.

Az alábbiakban ezt a keresést könnyítjük meg: olyan hazai és külföldi rendelős oldalakat mutatunk be, amelyek a saját réspiacukon vezető szerepet töltenek be és bármely online webáruház tulajdonosnak inspirációt nyújthatnak.

Íme, következzen a leggyorsabb, legszebb, legkönnyebben használható hazai és külföldi webáruházak listája.

Inspiráló magyar webáruházak listája

 

online webáruház

 

Ahhoz, hogy piacvezetővé válhassunk, először a saját szegmensünket érdemes megismerni és kielemezni. Ez azt jelenti, hogy első lépésként a hazai webshopokat, azon belül is főleg a saját réspiacunkon tevékenykedő online áruházakat érdemes górcső alá venni, hiszen csak és kizárólag így kaphatunk teljes képet arról, hogy milyen megoldásokat preferál a célközönségünk.

Bár a nemzetközi piacon sokkal gyakrabban találkozhatunk úttörő innovációs megoldásokkal, ezekből azonban hiányoznak a magyar piac sajátosságai, a kulturális, nyelvi vagy éppen a viselkedésbeli különbségek.

Az első lépés tehát a saját réspiacunk kielemzése kell, hogy legyen, ez után pedig a hazai szinten legszebb, leggyorsabb, legnagyobb forgalmú magyar webáruházakat érdemes kielemezni. Csak és kizárólag ezek után érdemes a külföldi piac felé fordulni.

Az alábbiakban mi is pontosan így teszünk — következzen 5 olyan innovatív magyar webshop, amelyektől minden webshop tulajdonos tanulhat.

eMAG-Extreme Digital

A magyar és román tulajdonban lévő webáruház az előtte is komoly erőt képviselő eMAG, illetve a nem sokkal kisebb Extreme Digital összeolvadásából jött létre.

Ma kétségtelenül ez a webshop hazánk legnagyobb e-kereskedelmi egysége, ami nem is csoda, hiszen számtalan olyan egyedi előnnyel rendelkeznek, ami a piac fölé emeli őket.

Piacát tekintve nem érdemes bekategorizálni, hiszen szinte minden kapható náluk.

Emiatt nem csak a bevételben, hanem az újításokban is élen járnak, hiszen komoly offline és online logisztikát igényel az, hogy ezt a rengeteg terméket értékesíteni tudják — érdemes folyamatosan szemmel követni a működésüket.

Kifli

A még csak nemrég hazánkba érkező cseh vállalat rendkívül gyorsan vált az ország egyik legnagyobb online webshopjává.

Ahogy a nevük is sugallja, élelmiszerek értékesítésével foglalkoznak, és azt az űrt sikerült igen jól betölteniük, amelyet a többi FMCG webáruház — a Tesco, a Spar vagy éppen a Lidl — hagyott.

Rendkívül modern, kreatív, innovatív online design jellemzi, de amiben igazán kiemelkedőek, az nem más, mint az ügyfelekkel történő interakció. Bárki, aki a Kiflinél vásárol, garantáltan megjegyzi a kiváló kiszolgálást, a meleg fogadtatást és azt a fajta törődést, amire minden ügyfél vágyik.

Decathlon

A főleg fizikai üzletekkel nagyra növő sportvállalatnak rendkívül jól sikerült az online láb kiépítése, hiszen hazánk egyik legnépszerűbb webáruházává nőtte ki magát.

A francia cég szinte egyeduralkodónak számít a sporteszközök piacán, de szerencsére nem kényelmesedett el emiatt — rengeteg újítást és kreatív megoldást találhatunk az oldalukon.

Bárki, aki a webshopjában a sporthoz akárcsak egy kicsit is kapcsolódó termékeket értékesít, nyugodtan példát vehet a Decathlonról, ezzel ugyanis jókora versenyelőnyt tud szerezni a többi piaci szereplőhöz képest.

MediaMarkt

Hazánk legnagyobb elektronikai webshopja — a Decathlonhoz hasonlóan — szintén az offline kereskedelemből nőtte ki magát top 10-es online kereskedővé, már ami az éves bevételt illeti.

Ez azért nagy szó, mert a MediaMarkt piacán nagyon komoly verseny van, gondoljunk csak például az Euronics-ra, az Aqua-ra vagy az iPon-ra, amelyek mind-mind szerepelnek Magyarország legnagyobb bevételt termelő webshopjai top 10-es listáján. Emiatt ebben a szegmensben különösen nagy szerepe van az innovációnak, hiszen a piacvezetői szerep nüanszokon múlhat.

A webshop tulajdonosoknak azt ajánljuk, hogy ne csak a MediaMarkt, hanem az előbb felsorolt többi elektronikai cikkeket forgalmazó webshop kínálatát is aktívan böngésszék, ezzel ugyanis rengeteget tanulhatnak arról, hogy miként érdemes felépíteni egy online áruházat.

Libri Bookline

A Libri hazánk legnagyobb könyves webshopja volt, az előnye pedig a Bookline megvásárlásával csak még tovább nőtt.

Kifinomult, átlátható, egyszerű design jellemzi a webshopot, ami miatt az ember szórakozásnak éli meg a vásárlást. Ez azért nagy szó, mert a könyves webshopok nem csak egymás ellen, hanem a saját fizikai egységeikkel szemben is versenyeznek, hiszen a könyvesboltoknak van egy olyan különleges atmoszférája, ami miatt sokan csak és kizárólag fizikailag szeretik megvásárolni az általuk választott remekműveket.

Ez a trend leginkább ahhoz hasonlítható, ahogy az emberek magukhoz a könyvekhez is viszonyulnak — sokan azt jósolták, hogy az e-könyv olvasók ki fogják szorítani a fizikai könyveket a világból, ám a legtöbb könyvmoly számára a kötetek illata, érintése és hangulata semmivel sem pótolható.

Inspiráló külföldi webshop oldalak

 

külföldi webshop oldalak

 

Hazai webshop tulajdonosként érdemes különös figyelmet fordítani a nemzetközileg is ismert és elismert online áruházakra, ezek ugyanis jellemezően 5-10 évvel a magyar e-kereskedelmi megoldások előtt járnak, hiszen rá vannak kényszerülve arra, hogy a globális piacon olyan újításokkal álljanak elő, amelyek mások elé juttatják őket.

Régen például a webshop vásárlások döntő többségét asztali gépen adták le, de ma már gyorsan, egyszerűen és megbízhatóan rendelhetünk mobilról is, ami nagyban hozzájárult az e-kereskedelem utóbbi években tapasztalt óriási növekedéséhez.

Emiatt főleg olyan külföldi webshop oldalakat érdemes keresni, amiket mobilon is ugyanolyan felhasználóbarát módon tudunk kezelni, mint asztali gépen vagy éppen tableten.

Az alábbiakban öt ilyen webshop következik!

Amazon

Az Amazon az Egyesült Államok, valamint a világ legnagyobb webshopja is egyben.

Évről-évre rengeteg olyan megoldásuk születik, amelyet a többi e-kereskedelmi egység egyszerűen csak lemásol, pedig Amerikában a többi webshopnál sincs hiány, már ami az újításokat illeti.

Az itt történő aktív és mindennapos böngészés minden hazai webshop tulajdonosnak kötelező!

Alibaba és Aliexpress

Az Ali-féle cégcsoport Kína legnagyobb e-kereskedelmi egységének számít.

A két cég neve nagyon hasonló, a különbség csupán annyi közöttük, hogy míg az egyik kizárólag más vállalkozásoknak értékesít (B2B), addig a másik magánszemélyeknek (B2C).

Mivel itt különösen nagy szerepe van az értékelési rendszernek (a kínai cégekre ugyanis sajnos jellemző, hogy 1-2 év után nyomtalanul eltűnnek a piacról), ezért — a teljes webshop kielemzése mellett — érdemes erre is különösen nagy figyelmet fordítani.

eBay

Az eBay-t senkinek sem kell bemutatni, hiszen idehaza is rendkívül nagy népszerűségnek örvend.

Működését tekintve nagyban különbözik a webshop lista többi elemétől, hiszen használt termékek értékesítése zajlik rajta — emiatt nem is kifejezetten webshopnak, hanem inkább piactérnek tekintjük.

Érdemes azonban megvizsgálni rajta, hogy miként köti össze a vásárlókat az eladókkal, milyen algoritmus alapján rangsorolja a termékeket, és milyen megoldások miatt tudja ilyen régóta megtartani vezető szerepét.

Zalando

Idehaza kevesen ismerik, pedig a Zalando Európa (és a világ) egyik legnagyobb e-kereskedelmi egysége.

Ez azért különösen figyelemre méltó, mert az előző piaci résztvevőkkel szemben csak és kizárólag divattermékeket, ruhákat és cipőket értékesít.

Amennyiben egy webshop tulajdonos ezen a piacon képzeli el a jövőjét, a Zalando oldalát mielőbb mentse el a könyvjelzők közé, ugyanis számtalan kreatív megoldással fog találkozni.

Home Depot

A Home Depot az Egyesült Államok legnagyobb lakás és otthonfelújítási webáruháza.

A magyar webshopok többségéhez hasonlóan rendkívül erős fizikai jelenléttel rendelkezik, több ezer üzlete van világszerte.

Mivel nagy méretű és nehéz súlyú termékeket értékesítenek, ezért nem csoda, hogy az online forgalom mellett rengeteg offline vásárlóval is rendelkeznek — ráadásul az online felhasználók többsége offline veszi át a rendelését.

Segítség az online webáruházak üzemeltetésében

Bár a belépési küszöb egyre alacsonyabb, sajnos valós eredményeket elérni egyre nehezebbé válik az e-kereskedelemben.

Éppen ezért célszerű lehet olyan tapasztaltabb vállalkozók segítségét kérni, akik segíteni tudnak egy webshop felépítésében, működtetésében vagy akár növekedésében és továbbfejlesztésében.

A budapesti e-kereskedelmi (vagy akár más iparágban tevékenykedő) vállalkozóknak több megoldással — például ingyenes kalkulátorral, tanácsadással, személyes konzultáció biztosításával — is segítséget nyújt a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány. Jelentkezni az info@bvk.hu címen, vagy a 06-1/268-1800-as telefonszámon lehet.